Forside

mandag 9. mai 2011

Bunad

Dagene flyr fremover, snart krysser vi av 17.mai på kalenderen. Jeg har ennå ikke prøvd "bunaden" på Henrik, men Vilde har fått ny så hennes skal passe. Pernille kan bruke sin et år til, men så er det nok slutt på disse barnebunadene frem til konfirmasjon tenker jeg. Selv har jeg ikke bunad, noe jeg synes er fryktelig kjedelig. Jeg burde selvfølgelig hatt Øst-Telemark bunaden siden jeg er fra Bamble, men har egentlig aldri ønsket meg den. Vest-Telemark kunne jeg derimot tenkt meg... Men så er de jo frykelig dyre, og jeg har aldri følt at jeg har kunnet ta meg råd til å sy en bunad. I påsken kom jeg tilfeldigvis over Telemark stakk og liv, og den synes jeg var fin. Litt annerledes og litt enklere enn de andre Telemarks bunadene. Så denne har jeg bestillt! Ganske så spontant valg, noe som er litt typisk meg. Neste 17. mai skal den være klar.

Jeg har valgt litt grønt på min, rundt kantene og nede på stakken. Det var så vanskelig å bestemme seg. Nå lurer jeg på om jeg heller skulle gått for helt sort....  Alle disse avgjørelser man skal ta ;)

Akkurat nå får jeg ha fokus på at det er mandag med alt det innebærer!

Ingen kommentarer: