Forside

mandag 29. mars 2010

Strømtrøbbel!

Hvor typisk er det ikke at når jeg og jentene er alene hjemme så må noe gå galt. Noe teknisk helst! Jeg har mengder med tøy å vaske før vi drar avgårde og midt i en vask ble det mørkt her. Det skjer ganske ofte at sikringer går hos oss så jeg tok det for gitt at det bare var det nå også. Etter å ha byttet x antall sikringer og fortsatt ingen strøm ringte jeg PA for gode råd.

Så mange sikringer byttet vi til sammen, det gjelder å ikke gi opp er mitt motto ;)

Jeg fikk også litt hjelp av min gode, gamle nabo Kjell. En telefon til Hafslud forsøkte jeg meg også på. De tok selvfølgelig avstand fra problemet mitt, det var tross alt inne i blokken feilen lå. Og deres ansvar stopper ved husveggen. Så fikk jeg tak i en annen nabomann, Terje (formann i borettslaget). Han ordnet så klart opp. Observerte at jordfeilbryteren hadde slått seg ut. I løpet av en time hadde jeg elektriker på døra, og fortsatt Terje da:)
Plutselig var det jo lys og varme her igjen. Magisk! Det viste seg at vi har en liten jordingsfeil på vaskemaskinen. Ikke alvorlig, men nok til at vi bør kjøpe ny maskin ganske snart. Det har jeg ikke lyst til å bruke penger på, men vi har jo ikke valg. Vaskemaskinen er vel det "verktøyet" som brukes mest hos oss.

Tok jo halve formiddagen det strømtullet. Så da alt var i orden, trillet Pernille Vilde i søvn og jeg lagde lunsj. Med Vilde i vognen på verandaen, dumpet P og jeg ned i sofaen med Himmelblå og lunsjen i fanget. Resten av ettermiddagen har vi bare kost oss, spilt kort og spist is. Vilde sov i tre timer!

Nå kommer nok gutta snart hjem.

1 kommentar:

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Nämen har du flyttat söta ;D
Hoppas du kommer trivas bra!!
Får du med dig allt från blogg.no över hit tror du?

Har bilder på bloggen till Henrik ja ;) På verktygs jenta hans *hi hi*

STOR KRAM