Forside

torsdag 8. juli 2010

Dagen i dag

Sliten er nok stikkordet her i dag. Både Henrik og Vilde måtte få sove formiddagshvil. Vilde sover jo et par ganger for dagen fortsatt, men de siste dagene har vi vært så mye på farten at hun ikke har fått sovet så godt. Hun er jo like blid det skal ikke stå på det;)

Mor og Farfar inviterte H og P (og et par andre barnebarn) med på kino i ettermiddag, Shrek 4. P hadde grått en skvett sa hun, men nå gråter hun lett av filmer. H hadde blitt litt redd. Han skjønte nok ikke alt. De hadde uansett kost seg masse med både film og Egon-besøk. Denne uken blir de virkelig skjemt bort av besteforeldrene sine!

Planen for fredagen var tur til Skarnes lekeland, men det utgår fordi farfar må til Egersund å hente jobb-bilen sin som har vært på verksted. Noen ganger dukker uforutsette ting opp. Så da diskuteres andre ting for dagen. For vår del kan vi gjerne ta en rolig hjemmedag, men det er ikke bare oss det kommer an på. Vi kunne forsåvidt dratt til Skarnes, men med 5 barn og bare 1 av 3 voksne som liker vann blir det litt overilt. Litt styrete blir det jo med 5 barn på tur. Særlig når det kommer til mat. Den ene vil ha det og den andre det, den tredje liker ikke det eller det. Uansett hvordan man lager matpakken blir det feil. Jeg tror nok at vår nevø og niese synes PA og jeg er skikkelig strenge ;) Våre barn må spise det de får, heldigvis liker de det meste, men det er klart de har meninger om maten innimellom!

Jeg beundrer mine svigerforeldre som er så tålmodige med alle sine barnebarn! De strekker seg L A N G T for å tilfredstille dem. Det er ikke alle forunt å ha friske og raske besteforeldre som orker være barnevakter og reisefølge flere dager i uken. Jeg håper barna forstår hvor heldige de er. Mine kjære besteforeldere fikk jeg bare ha til jeg var i begynnelsen av 20-årene. De var de fineste menneskene i hele verden og jeg savner dem hver dag!

Vi får se hva fredagen bringer nå da. Vilde var litt småpjsuk i kveld (håper-håper ikke hun blir syk), tror hun bare var sliten.

Roen har senket seg over Skansen, og det er på tide å krype inn i sengen kjenner jeg.

Håper dere har deilige sommerdager!

Ingen kommentarer: