Forside

onsdag 16. februar 2011

Valg

I går kveld fikk Henrik lagt ned sonde. Det synes han både var vondt og ekkelt. Hele kvelden og natten har han brekt seg, og i dag tidlig kastet han opp hele slangen. Jeg klarte ikke å presse han til ny sondenedleggelse og sa nei da de ville gjøre et nytt forsøk. Jeg fremstår muligens som en dårlig mamma, men med tanke på at det sikkert ikke er siste gangen han må være på sykehus og den skrekken har får for alt vondt fikk jeg bare ikke til å la de gi han ny akkurat i dag. Så nå har legen gått med at H skal forsøke å drikke næringen/medisinen(modulen).

Jeg har byttet med PA og er hjemme med jentene i kveld. Min energi var ganske tom og jeg har mer lyst til å gråte enn å smile. Jeg tenker at det er bra for både H og meg at vi får en pause, og jeg skal gjøre alt for å fylle opp energilageret mitt! Jentene er to solstråler og vi har kost oss masse i ettermiddag. Likevel er det tomt her uten H og PA hjemme.

Prøvene til Henrik viser at crpen stiger, det er ikke bra. Og det betyr at hjemmesykehus ikke er mulig. Enda. Og så må det gå greit å drikke medisinen før han får dra hjem. De første glassene gikk fint, men så har det visst gått litt tregere i kveld. Naturlig nok. 7 glass sjokolade"melk" er mye. Jeg ser vel for meg at det blir et nytt forsøk med sonde i morgen. Legen mener vi ikke har gitt det et godt nok forsøk. Jeg ser den, men likevel er det vanskelig å la dem få presse han.... Alle disse valg man skal ta, jeg vil jo bare det beste for han. Og jeg vil at han skal bli friskere enn friskest FORT!

3 kommentarer:

Josefine www.Prinsessansdagbok.com sa...

Det är helt rätt att du byter vännen så du får mer smil og gi Tårene må få komme de og. Ingen av oss önsker H allt dette och jag VET att snart vänder det!!!!

PUSS & KRAM från oss

Anonym sa...

Det gör så ont i mig att läsa att ditt barn inte mår bra! Önskar av hela mitt hjärta att han kryar på sig!

Stine sa...

Stakkars lille godgutten og stakkars Mamman, har fryktelig vondt av dere begge!!
Sliter selv med en kronisk mage/tarm sykdom og vet hvor vondt det er og hvor sliten man blir. Det du skriver om å legge inn *CVK støtter jeg fullt og helt, jeg hadde CVK i 18 mnd tilsammen, og det fungerte fint. Sonde er ikke tingen for meg. Når lille mann er så ung, mener jeg at det kan legges inn under narkose.
Alt det beste fra meg til dere!!!!
Klem fra en tobarnsmor i telemark