Forside

onsdag 2. mars 2011

Hjemme-barnehage

Forrige uke kjørte vi hjemmesykehus her, denne uken blir det mer hjemmebarnehage. Jeg innrømmer at jeg verken er kreativ eller tålmodig nok til alle disse typiske barnehageaktivitetene. Henrik startet dagen med å ha lyst til å lime på glass og male. Fint tenkte jeg, det fikser vi. Men så kom han på at han heller ville lage et maleri, det tok ca 20 sekunder å ferdigstille. Da var neste påfunn at han ville leke med plastelina. Det er ikke min favoritt, i tillegg var noe av plastelinaen blitt hard og smuldret utover halve kjøkkengulvet. Jeg rekker jo ikke annet enn å ta frem og gjøre klart til en aktivitet før han finner på noe annet han heller vil. Og gjett hvem som er sjefen her om dagen ;) Jeg gjorde det eneste rette etter en time med kjøkkenbord-aktiviteter....

Med god hjelp av Henrik fikk jeg en god kopp kaffe og varme boller. Hernik nøyde seg med noen biter bolle:) Ser dere den søte litt skålen bollen ligger på? Pernille og bestemor fant to sånne til meg i favoritt bruktbutikken min! Jeg elsker de:)

Mest av alt er jeg fryktelig takknemlig for at Henriksen er i så fin form at han orker gjør noe annet enn å ligge på sofaen! Han trenger fortsatt paracet, men han beveger seg bedre og bedre. Dette går riktig vei!

Nå har Henrik funnet en gammel episode av "Med bestefar i lomma" på Get-boksen så da falt visst rydde- kjøkken-jobben på meg! :)

Ingen kommentarer: