Forside

fredag 15. april 2011

Feriedag


Feriedag ja. Men det er bare navnet på denne fredagen altså. Jeg har langt i fra  f e r i e. Jeg bruker en av mine dyrebare, ærlig og fortjent opparbeidede feriedager på å fikse hus og hytte-ting!  Selvfølgelig får jeg det til å høres grusomt ut:) Men det er jo ikke det, bare synd dagen går så altfor fort. Jeg har tusen små ting jeg skulle ha gjort i dag. I morgen får vi nemlig hjelp til å frakte store ting til vår lille hytte, og så mye som mulig bør være med på det lasset. Køyeseng, madrasser og sykler først og fremst. Sengen er ikke helt ferdig malt enda, jeg begynte godt, men resten av uken har det ikke vært tid til maling. I dag har jeg malt selvfølgelig. I tillegg til å shoppe litt nødvendige ting og vaske sengetøy ++++
Dagen startet forresten med påskefrokost på Vilde sin avdeling i barnehagen, det var veldig koselig. De hadde tilogmed øvd inn en liten kyllingsang som de fremførte:)

Nå titter solen frem her så da skal jeg løpe ut å male litt igjen, det var så kaldt tidligere i dag at jeg fikk neglesprett!

Et lite mattips på slutten av dette rotete innlegget...en av mine kollegaer hadde nemlig lagd noe fantastisk godt til tapasen i går
Seranoskinke med valnøtt og honning! Så godt og i følge Kristin veldig enkelt å lage: Valnøtter ristes i tørr panne på høy varme, når de lukter ristet (dere skjønner hva hun mener??) så tar man honning over og vender inn i nøttene. Blandingen legges på en strimel seranoskine og rulles sammen.  Perfekt snacks i helgen.



Ingen kommentarer: