Forside

søndag 10. oktober 2010

Skattejakt

I flere år har jeg samlet på servise fra Figgjo flint. Takket være en snill venninne har jeg nå massevis. Hun og mannen kjøpte et gammelt hus og med huset fulgte "serviset mitt". Lykketreff!
(bildet er lånt)
Så da må jeg se meg om etter andre samleobjekter. Jeg er ingen stor samler, men av en eller annen grunn liker jeg gamle figgjo flint serviser. Jeg ble glad da jeg fant dette lille fatet på bruktbutikken i Kragerø




Jeg ser for meg at det kan være fint å legge te-kakene på når vi har søndagsbesøk ;) 

Boller og fat med stett er også en ting jeg har fått litt "dilla" på. Dette fatet ble med hjem


Foreløpig pynter det opp kjøkkenbordet. Jeg fant også to små blanke skåler med stett og så fikk to hvite i gave. Bilde av dem kommer senere.

Videre i min lille skattejakt dukket et gammelt Munch bilde opp. Jeg velger å tro det er ekte, haha. Det sitter så godt fast i den gamle rammen at det skal få beholde den. Bildet er hengt opp på do!

Usj så ekkelt lys å ta bilde i, men her ser dere den gamle rammen og "pikene på broen" ihvertfall.

På kjøkkent har vi en gammel, stor settekasse. Der jobber jeg med å lage en helhet. Jeg tror jeg lander på å ha forskjellige kopper/krus der. Litt blanding av gammelt og nytt. Jeg skal vise frem når jeg har bestemt meg. 


Mitt siste funn på bruktbutikken ble denne brune bollen, sånne elsker jeg. Gamle som nye!

Min kjære søster ble litt sliten av alt maset mitt så hun dumpet ned i en stol mens jeg tittet rundt


Butikken var full av folk siste gang vi var der. De får inn ting og tang hver eneste dag, man kan gå dit flere ganger i uken og finne "nye" ting og spennende skatter. Figgjo fatet jeg kjøpte ga jeg 50 kr for, det hvite stettfatet 25 kr. Så prisene der er som loppemarked faktisk.

En titt innom anbefales om du er i Kragerø! Butikken drives av hjelpeorganisasjonen Team Albania.

PS! Beklager elendige bilder, jeg kan trenge et fotokurs!

Ingen kommentarer: